Występują chwilowe problemy z zamówieniami Za pobraniem. Prosimy o korzystanie z opcji Paczkomaty lub Kurier. W razie pytań prosimy o kontakt mailowy pod adresem: lp.ot1695742018nestr1695742018a@tka1695742018tnok1695742018. Za utrudnienia przepraszamy.
obowiązujący od [01.03.2023]
§ 1
Definicje wyrażeń użytych w Regulaminie
Postanowienia ogólne
Wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z serwisu artsento.pl
Informacje o towarach, usługach i cenach
Użytkownicy
Procedura składania zamówień
Realizacja zamówienia
Prawo do odstąpienia od umowy
Niezgodność Towaru z Umową
a. Opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru są niezgodne z Umową;
b. Towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi i o którym to celu powiadomił Sprzedającego najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który to cel Sprzedający zaakceptował;
c. Towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju.
d. Towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju Towarów lub nie występuje w określonej ilości, chyba że Sprzedający wykaże, iż:
e. Towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca konsument może rozsądnie oczekiwać;
f. Towar nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej przed zakupem;
g. Brak zgodności Towaru z umową wynika z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta było wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedającego.
3. W przypadku niezgodności Towaru z Umową, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi przysługuje wobec Sprzedającego roszczenie o doprowadzenie do zgodności z Umową poprzez naprawę lub wymianę Towaru na nowy. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca-konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy gdy Konsument lub Przedsiębiorca-konsument żąda wymiany, lub odmówić doprowadzenia do zgodności z umową jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
4. Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy jeżeli:
a. Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z pkt. 3 zdanie 2 powyżej;
b. Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta;
c. Sprzedający nie odebrał Towaru udostępnionego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta.
d. Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, a Sprzedający nie zdemontował Towaru, lub zdemontował ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt;
e. Brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
f. Brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z możliwości naprawy lub wymiany Towaru;
g. Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta.
5. Konsument lub Przedsiębiorca-konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
6. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów lub w odniesieniu do innych Towarów nabytych wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca-konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
7. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą: konsumencką oraz na rzecz Przedsiębiorcy-konsumenta, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym. W przypadku transakcji realizowanych z podmiotami niebędącymi Konsumentami lub Przedsiębiorcami-konsumentami Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat.
8. Sprzedający oświadczają, że odcień, szlif oraz kształt kamieni naturalnych jest ich niepowtarzalną cechą charakterystyczną i w tym zakresie poszczególne produkty mogą nieznacznie różnić się od siebie pod względem tekstury, odcienia bądź rozmiaru, co świadczy wyłącznie o naturalności i wyjątkowości cech estetycznych kamieni naturalnych jako surowca i w tym zakresie nie stanowi niezgodności z umową w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta.
9. Reklamacje z tytułu rękojmi można złożyć w formie elektronicznej, pisząc wiadomość e-mail na adres: lp.ot1695742018nestr1695742018a@tka1695742018tnok1695742018, lub w formie pisemnej na adres artsento.pl ul. Kasprowicza 23, 43-502 Czechowice-Dziedzice. Dla złożenia reklamacji, Kupujący może posłużyć się formularzem reklamacyjnym, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
10. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać w szczególności imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej lub adres do korespondencji, na którą wysłana ma zostać odpowiedź na reklamację, datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, dokumentacja fotograficzna, żądanie Kupującego, a także preferowany przez Kupującego sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć dowód zakupu.
11. Sklep artsento.pl rozpoznaje reklamację z tytułu rękojmi w terminie 14 dni od daty otrzymania kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego. O sposobie rozpatrzenia reklamacji, Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji
12. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, artsento.pl zwróci się do Kupującego o uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji. Reklamacja jest uznana za złożoną w dacie uzupełnienia żądanych braków
13. W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Kupującego wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi sklep artsento.pl. W celu odesłania zakupionego produktu Kupujący powinien wpisać na liście przewozowym, w polu „zadeklarowana wartość” (bądź równoznacznym), cenę zakupu odsyłanego produktu. Kwota ta stanowi deklarację wartości ubezpieczenia
14. Sprzedający zwracają kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. W przypadku odstąpienia od umowy, jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta, może on wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
15. W przypadku dostarczenia towarów za pośrednictwem wyspecjalizowanego przewoźnika (np. kurier) Kupujący stwierdzający powstanie szkody transportowej jest obowiązany wykonać akty staranności wymagane przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe dla zachowania odpowiedzialności przewoźnika. Protokół reklamacyjny spisany w obecności kuriera, uprawnia do zgłaszania reklamacji, co do ilości lub uszkodzeń mechanicznych.
§10
Towary mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub Sprzedającego, obowiązującą na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Okres, na który udzielona została gwarancja w odniesieniu do poszczególnych Towarów, widnieje w jego opisie na stronie internetowej artsento.pl. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
§11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Kupujący będący Konsumentem jest uprawniony do skorzystania z pozostałych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji obejmujących w szczególności:
a. Internetową platformę ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ – przy zgłoszeniu należy podać adres e-mail Sprzedającego tj. lp.ot1695742018nestr1695742018a@tka1695742018tnok1695742018;
b. Bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego Rzecznika Konsumentów.
§12
Usługi nieodpłatne
Uprawnienia Sprzedającego
Lead Magnet
a. Lead Magnet dostarczane w sposób ciągły – Sprzedający odpowiada przez cały czas, w którym dostarcza Lead Magnet;
b. Lead Magnet dostarczane jednorazowo bądź częściami – przez okres dwóch lat od umożliwienia dostępu do danej Treści cyfrowej poprzez np. udostępnienie linku, pobranie pliku/plików.
a. Opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji Lead Magnet są niezgodne z Umową o LM;
b. Lead Magnet nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi i o którym to celu powiadomił Sprzedającego najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który to cel Sprzedający zaakceptował;
c. Towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się Lead Magnet tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
d. Lead Magnet nie występuje w określonej ilości i nie ma takich cech – w tym funkcjonalności, kompatybilności, dostępności, ciągłości i bezpieczeństwa – jakie są typowe dla Lead Magnet tego rodzaju i których Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Lead Magnet oraz publiczne zapewnienia składane przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, iż:
e. Lead Magnet nie został dostarczony z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca-konsument może rozsądnie oczekiwać;
f. Lead Magnet nie jest zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-konsumentowi przed zawarciem Umowy o LM.
9. Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument są uprawnieni do wezwania Sprzedającego do dostarczenia Lead Magnet, w przypadku, gdy Sprzedający zaniecha wykonania tego zobowiązania. W przypadku braku dostarczenia przez Sprzedającego Lead Magnet niezwłocznie lub w dodatkowo wyznaczonym czasie, który zostanie uzgodniony wspólnie przez strony, Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument może odstąpić od Umowy o LM. Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument mogą odstąpić od Umowy o LM również bez wzywania do dostarczenia Lead Magnet. Złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej następuje poprzez złożenie Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o LM.
10. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową o LM w zakresie Lead Magnet dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domiemywa się, że brak zgodności Lead Magnet z Umową o LM, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Lead Magnet istniał w chwili jego dostarczenia.
11. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową o LM w zakresie Lead Magnet dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową o LM miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności Lead Magnet z Umową o LM nastąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
12. Jeżeli Lead Magnet jest niezgodne z Umową o LM, Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument mogą żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową o LM. Sprzedający może odmówić doprowadzenia Lead Magnet do zgodności z Umową o LM, jeżeli doprowadzenie do zgodności Lead Magnet z Umową o LM jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.
13. Sprzedający doprowadza Lead Magnet do zgodności z Umową o LM w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-konsumenta o braku zgodności z Umową o LM i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta oraz Przedsiębiorcy-konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Lead Magnet do zgodności z Umową o LM ponosi Sprzedający
14. Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument zobowiązani są do współpracy ze Sprzedających w uzasadnionym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności Lead Magnet z Umową o LM wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta bądź Przedsiębiorcy-konsumenta. W przypadku braku współpracy, domniemania, o których mowa w pkt. 10 i 11 powyżej, nie mają zastosowania.
15. Ze względu na fakt, iż Umowa o LM ma charakter nieodpłatny, Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument nie mogą żądać obniżenia ceny. Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument mogą odstąpić od Umowy o LM w przypadku, gdy:
a. Doprowadzenie do zgodności Lead Magnet z Umową o LM jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego, uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Lead Magnet z Umową o LM oraz wartość Lead Magnet zgodnych z Umową o LM;
b. Sprzedający nie doprowadził Lead Magnet do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany o braku zgodności z Umową o LM i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta czy Przedsiębiorcy-konsumenta;
c. Brak zgodności Lead Magnet z Umową o LM występuje nadal mimo, że Sprzedający próbował doprowadzić Lead Magnet do zgodności z Umową o LM;
d. Brak zgodności Lead Magnet z Umową o LM jest na tyle istotny, że uzasadnia niezwłoczne odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z roszczenia w przedmiocie doprowadzenie Lead Magnet do zgodności z Umową o LM;
e. Z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Lead Magnet do zgodności z Umową o LM w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta.
16. Reklamacje w zakresie niezgodności Lead Magnet z Umową o LM Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument mogą złożyć na dane kontaktowe Sprzedającego, który rozpatrzy przedstawione zgłoszenie w terminie 14 dni liczonyh od dnia następującego po dniu otrzymania informacji o reklamacji. Informacja o sposobie rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego zostanie przekazana na adres e-mail wskazany w ramach reklamacji.
17. W przypadku Lead Magnet będącym Newsletterem, Sprzedający zastrzega możliwość jego zmiany w przypadku podjęcia działań wynikających z chęci zmiany strategii, jego rozwoju czy dostosowania jego treści i kształtu do kierunku rozwoju prowadzonej przez Sprzedającego działalności gospodarczej czy potrzeby zwiększenia liczby jego subskrybentów. W przypadku takie zmiany, Sprzedający poinformuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę-konsumenta o terminie i zakresie wprowadzanych zmian na adres e-mail wskazany na etapie zawarcia Umowy o LM.
18. W przypadku jeśli zmiana, o której mowa w pkt. 17 powyżej ma charakter istotny oraz w sposób negatywny wpływa na dostęp Konsumenta lub Przedsiębiorcy-konsumenta do Newslettera, jest on uprawniony do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o LM ze skutkiem natychmiastowym, poprzez kliknięcie zakładki „Wypisz mnie z Kryształowego Newslettera”, który znajduje się w treści otrzymanej przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę-konsumenta wiadomości elektronicznej.
19. Konsument oraz Przedsiębiorca-konsument mogą wypowiedzieć Umowę o LM w każdej chwili, bez zachowania okresy wypowiedzenia. W tym celu konieczne jest złożenie Sprzedającemu stosownego oświadczenia bądź kliknięcie przycisku znajdującego się w treści otrzymywanych wiadomości e-mail: „Wypisz mnie z Kryształowego Newslettera”, który anuluje subskrybcję Newslettera.
§15
Postanowienia końcowe
Załączniki:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |